sâmbătă, 14 octombrie 2017

Tort cu ciocolata si fructe de padure


Ieri a fost ziua nepotului meu, Mihai. A implinit 14 ani. Pentru ca este plecat si nu i-am facut tort anul asta si pentru ca nu am postat inca tortul facut pentru el anul trecut, mi s-a parut o idee buna sa postez reteta azi.

Alte torturi facute pentru el in alti ani si postate pe acest blog:
2012 - Tort " Santier in lucru" 
2013 - Tort "Parc cu animale"

La multi ani frumosi Mihai!!! Sa nu ai probleme nici de sanatate, nici la scoala si nici in viata! 😙

Ingrediente:
***Blat:
- 6 oua mijloci
- 6 linguri zahar
- 6 linguri faina
- 6 linguri ulei
- 1 lingura cacao
***Umplutura:
- 300g fructe de padure congelate
- 500 ml frisca vegetala lichida
- 250g smantana
- 3 linguri zahar
- 200g ciocolata amaruie
***pentru insiropat:
- 250 ml suc cu gust de lamaie
***Ornat:
- 200g ciocolata amaruie
- 300 ml frisca vegetala lichida
- stelute decor din zahar

Blatul l-am pregatit cu o seara inainte.
Am separat albusurile de galbenusuri. Albusurile le-am batut spuma tare cu un praf de sare. Continuand mixarea la viteza maxima, am adaugat zaharul, galbenusurile si uleiul.
Intr-un castronel am amestecat bine faina cu cacao. Acest amestec l-am incorporat in spuma dulce de oua cu ajutorul unui tel, cu miscari usoare de jos in sus. Compozitia rezultata am turnat-o intr-o tava rotunda, captusita pe fund cu hartie de copt, cu diametru de 24 cm.
Am bagat tava in cuptorul fierbinte, pe raftul din mijloc, foc sus si jos, cu ventilatie, la 180 grade, pentru aproximativ 45 minute. Cand blatul a fost copt, am scos tava din cuptor si am lasat blatul sa se raceasca in tava pana a doua zi.


A doua zi am taiat blatul in trei foi cu ajutorul unui cutit cu lama lunga si zimtata.


Am tocat marunt in vasul mixerului 200g ciocolata amaruie. Nu am insistat prea tare.
Am batut spuma frisca lichida, smantana si zaharul.


Pe un platou am asezat prima foaie de blat. Am insiropat-o prin pesulare cu putin suc cu gust de lamaie, apoi am presarat pe suprafata ei jumatate din fructele congelate.


Peste fructe am nivelat cu grija jumatate din crema, peste care am presarat jumatate din ciocolata maruntita.


Am reluat procedeul inca o data, terminand cu ultima foaie de blat, insiropata si aceasta.


Intr-un ibric am topit 200g ciocolata amaruie in 300 ml frisca vegetala lichida. Amestecul nu are voie sa fiarba! Am incalzit vasul doar pana a inceput ciocolata sa se topeasca, apoi am luat vasul de pe foc si am continuat sa amestec bine cu un tel pana am obtinut o crema grosuta de ciocolata.


Cu aceasta crema am imbracat tortul pe toata suprafata, apoi am bagat totul la rece pana la momentul servirii.


Inainte de a-l aduce la masa am presarat cateva stelute de zahar si am infipt lumanarelele.


Tortul s-a feliat foarte frumos si a fost extraordinar de bun ♥♥♥ Toata lumea l-a laudat 😀
Fructele au fost perfecte. S-au dezghetat atat cat trebuie si au facut parteneriat bun cu crema si ciocolata ♥♥♥


Sarbatoritul nostru acum un an:


Sarbatoritul nostru anul acesta:


Inca o data LA MULTI ANI MIHAITA!!!!!!!!! Unchiul, matusa si verisoara te imbratiseaza cu drag 😙

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana