duminică, 3 septembrie 2017

Conserva aperitiv cu vinete si gogosari


Aceasta conserva am vazut-o prima data la soacra mea, acum cativa ani. Mi s-a parut foarte interesanta si mi-a placut foarte mult cand am gustat ♥ Aperitivul asta merge foarte bine mancat asa, simplu, se poate folosi ca garnitura la o friptura cu piure de cartofi, sau se poate pune peste pilaf pentru o masa de post. Se poate lua un borcanel si la picnic sau la un gratar la iarba verde. Este foarte bun ♥♥♥

 Pana acum nu m-am invrednicit niciodata sa fac si eu pentru camara mea acest aperitiv. Toamna trecuta insa i-a venit randul. Culesese mama ultimele vinete din gradina si mi le-a dat mie. Initial am vrut sa le coc si sa fac o ultima salata de vinete coapte, dar am gasit la piata gogosar gata taiat si curatat, cu un pret foarte bun, si pe loc m-am hotarat sa fac minunatul aperitiv la borcan.
Nu am cantitati exacte, pentru ca am pus atatea borcane pana am terminat ingredientele. Daca ramane ceva, se poate folosi la alt fel de mancare. Mie de exemplu mi-au ramas gogosari, asa ca am pus cateva borcane de gogosari in otet.

Ingrediente:
- vinete mai subtiri
- gogosar
- masline negre
- usturoi
- suc de rosii
- sare
- ulei
*** marinata pentru oparit gogosarii:
- 2 litri apa
- 1/2 litru otet
- 200 ml ulei
- 1 lingura boabe piper negru
- 2 linguri boabe de mustar
- 3 foi de dafin
- 2 linguri sare
- 5 linguri zahar

Prima data m-am ocupat de vinete. Le-am taiat in felii grosute, le-am presarat cu sare si le-am lasat intr-o strecuratoare.
Am trecut la gogosari. Pentru acest aperitiv este nevoie de gogosar gata pregatit. Se poate pregati in ziua in care facem aperitivul sau se poate folosi gogosar deja pus in otet pentru iarna, cumparat sau facut in casa. Eu am avut gogosar proaspat, asa ca am pus marinata la fiert intr-o oala de 5 litri si in momentul in care a inceput sa fiarba am oparit in ea bucatile de gogosar, impartite in gramajoare mai mici, cat sa fie bine cuprinse de marinata din oala. Cand era gata o gramajoara, scoteam gogosarii cu o paleta in alta oala si puneam la oparit o noua gramajoara. Gogosarii vor sta in marinata fierbinte, pe foc mic, doar pana isi schimba culoarea si se inmoaie un pic, adica 1-2 minute.


 Intre timp vinetele si-au lasat zeama. Le-am clatit cu multa apa rece si le-am pus la scurs pe un servet. Am incins ulei intr-o tigaie si am prajit in el feliile de vanata. Vinetele inghit la prajit destul de mult ulei, deci trebuie avut grija sa fie la indemana destul de mult ulei pentru acest pas.
Pana am lasat vinetele prajite sa se raceasca putin, am curatat usturoiul de coaja.
Cand toate au fost pregatite, m-am asezat comod la masa si am inceput sa asez legumele in borcane: un rand de vinete prajite, un rand de gogosari opariti, din cand in cand 3-4 masline si un catel de usturoi.


La urma am turnat suc de rosii peste toate. Pentru o mai buna acoperire, se toarna suc de rosii dupa fiecare strat de legume asezat in borcan.



Borcanele astfel umplute si inchise cu capace, le-am pus la sterilizat intr-o oala incapatoare.


Din momentul in care a inceput sa fiarba apa, am lasat oala pe foc 30 minute. Dupa ce am luat oala de pe foc, am acoperit-o cu o patura groasa si am lasat asa, borcanele in apa fierbinte, 24 ore.
A doua zi am scos borcanele din apa, le-am sters bine si le-am depozitat in pivnita.
S-au pastrat foarte bine la racoarea pivnitei de-a lungul iernii.


Sa ne fie de bine!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana