sâmbătă, 12 decembrie 2015

Sunca fiarta in zeama de varza murata


Cand spun sunca nu ma refer la batoanele acelea, de obicei patratoase, din vitrina de mezeluri, care defileaza pe eticheta cu titlul de sunca de curcan/pui/etc. Sunca in acest caz este o bucata faina de burta de porc, cu o generoasa fasie de carne pe mijloc.
Da, am taiat si noi porcul. Am facut jumeri, am pus slanina la sare, am umplut congelatorul cu carne, ba chiar am facut si pomana porcului. O bucata de burta am pastrat-o pentru aceasta reteta.
"Vinovata" pentru aceasta incercare cu rezultat super bun este Simona, gazda provocarii "Weekend cu spor". La ea am vazut aceasta reteta si a fost musai sa incerc. Ei bine, ma felicit pentru alegerea facuta! ♥ Sunca fiarta in moare este delicioasa ♥♥♥

Ingrediente:
- 2 bucati burta de porc
- 2 litri zeama de varza murata
- 1 lingura cimbru uscat
- 1/2 lingurita rasa fulgi ardei iute
- 2 linguri boia dulce
- 3 foi de dafin
- 1 capatana usturoi


Intr-o cratita inalta si incapatoare am pus la fiert moarea impreuna cu foile de dafin, cimbrul uscat si fulgii de ardei iute.


Cand zeama a inceput sa fiarba, am pus in ea bucatile de sunca, usor crestate la suprafata.
Simona recomanda ca sunca sa nu fie fiarta mai mult de 15 minute, insa sunca mea a fost grosuta bine. Eu am fiert-o 30 minute, la foc mediu spre mic, cronometrat din momentul in care am pus-o in zeama fierbinte.


Dupa cele 30 minute am scos sunca din zeama de varza intr-o strecuratoare si am lasat-o 30 minute sa se scurga bine de apa si sa se racoreasca.


Intre timp am curatat usturoiul si l-am pisat.
Am asezat bucatile de sunca pe o tava si le-am frecat pe toate partile, inclusiv pe sorici si prin crapaturi, prima data cu usturoi pisat si apoi cu boia dulce.




Am dat sunca la rece pana a doua zi.
Nu-mi ajung cuvintele sa o laud, atat de buna este ♥♥♥ Multumesc Simona pentru idee!!!


Toti degustatorii au laudat sunca asta ♥
Este un aperitiv minunat chiar si pentru masa de Craciun ♥


Se pastreaza la rece si parca este mai buna dupa doua - trei zile de la preparare ♥
Sa ne fie de bine!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana