joi, 26 februarie 2015

Tort martisor - dukan style


Pentru ca se apropie 1 martie si pentru ca sunt sigura ca multe doamne si domnisoare sunt la dieta in aceasta perioada, azi va prezint un tort delicios si dietetic cu ajutorul caruia puteti sarbatori cum se cuvine prima zi de primavara calendaristica, fara a va face griji ca trisati in dieta.

Reteta de fata este conforma cu dieta Dukan - zile PP, contine doar un tolerat (faina de arorut despre care am scris mai multe la Tort "Anul Nou" - dukan style) si nu contine tarate de grau sau de ovaz, prin urmare puteti folosi taratele la un alt preparat.

Ingrediente:
***Blat:
- 5 oua
- 3 linguri eritritol cu stevia
- 2 linguri gluten
- 2 linguri faina arorut
- 2 linguri tarate psyllium
- 3 linguri lapte praf 0.1% grasime
- 1 lingurita praf de copt
***Crema:
- 450g branza de vaci 0% grasime
- 400 ml lapte 1.5% grasime
- 2 linguri eritritol cu stevia
- 1 pliculet gelatina (10g)
- 2 linguri esenta de zmeura
- colorant alimentar rosu (optional)
***Pentru insiropat:
- 200 ml lapte rece


Pentru blat am batut spuma tare albusurile cu un praf de sare. Continuand mixarea la viteza maxima am adaugat in castron indulcitorul si galbenusurile.
Intr-un castronel am amestecat faina de arorut, taratele psyllium, laptele praf 0.1% grasime, glutenul si praful de copt.


Cu ajutorul unui tel si cu miscari usoare am incorporat amestecul uscat in spuma dulce de oua.


Amestecul rezultat l-am turnat intr-o tava metalica de tort (diametrul 22 cm), captusita pe fund cu hartie de copt.


Am copt blatul in cuptorul electric, la 160 grade, foc sus si jos, cu ventilatie, pentru 40 minute.
Am lasat blatul sa se racoreasca in tava pana cand a fost gata crema.


Pentru crema am pus gelatina la hidratat in 100 ml lapte rece, pentru 10 minute. Restul de lapte l-am incalzit bine. Gelatina hidratata am amestecat-o cu laptele incalzit bine.
Branza de vaci am mixat-o putin cu indulcitorul, apoi am turnat in castron laptele cald in care am dizolvat gelatina.


Cam o treime din crema am turnat-o in alt vas si am amestecat-o cu esenta de zmeura. Pentru ca am vrut o culoare mai aprinsa, am adaugat si putin colorant alimentar rosu. Speram sa obtin o crema rosie, dar a iesit o crema roz aprins. A fost bine si asa.


Am scos blatul din tava si am captusit tava cu folie de plastic.
Ia priviti ce blat frumos a iesit:


Am taiat blatul in doua foi. Am asezat in tava prima foaie de blat (cea de deasupra blatului copt) si am insiropat-o cu 100 ml lapte rece. Peste blat am turnat cele doua creme, cate putin din fiecare, mereu in mijloc, avand grija sa pastrez putina crema roz pentru final. Acest procedeu l-am folosit si la tortul de lamaie facut in vara pentru tata.


Deasupra cremei am asezat a doua foaie de blat (cea de la fundul blatului) si am insiropat-o si pe aceasta cu 100 ml lapte rece.


La final am intins cu grija deasupra tortului crema roz pastrata.


Am bagat tava la frigider peste noapte.
A doua zi am scos tortul cu grija pe un platou si am inlaturat folia de plastic.


Deasupra am facut cateva floricele delicate, din inimioare ornament de zahar. Aceastea au avut rol de decor si au fost inlaturate de pe felia mea. Cei care nu tin dieta le pot manca fara grija.


Se taie foarte usor si sectiunea este foarte frumoasa ♥♥♥



Blatul este foarte pufos si bun, bine insiropat si se potriveste de minune cu crema de lapte cu branza de vaci aromata cu esenta de zmeura ♥♥♥



Este un tort delicios si sper ca v-am convins sa-l incercati. Promit ca nu o sa va para rau! Chiar si cei care nu tin dieta vor savura cu mare placere o felie ♥
Sa ne fie de bine!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana