sâmbătă, 17 ianuarie 2015

Tort vitraliu - dukan style


Acest tort, foarte aspectuos, a rezultat in urma unei provocari lansate de Mamy Vio pe grupul dukan de pe facebook, La masa cu Dukan.
Este un tort frumos si racoritor, cu care sigur veti impresiona musafirii.

Reteta de fata este conforma cu dieta Dukan - zile PP, incepand din faza de croaziera.

Ingrediente:
***Jeleuri:
-300 ml ceai de menta + indulcitor + 1 pliculet gelatina
-300 ml ceai de fructe de padure + indulcitor + 1 pliculet gelatina
***Blat:
- 3 oua
- 2 linguri gluten (eu nu am avut si nu am pus, dar este bine sa nu-l sariti)
- 2 linguri lapte praf 0.1% grasime
- 3 linguri tarate de ovaz
- 2 linguri tarate de grau
- 3 linguri iaurt ( cat sa devina o pasta)
- 2 lingurite cacao degresata
- 1 lingurita praf de copt
- 1 lingurita esenta de rom
***Crema:
- 275g branza de vaci 0.5% gasime (Pilos)
- 500g iaurt 0.1% grasime (Pilos)
- 200 ml lapte
- 4 linguri indulcitor pudra (Clio)
- 1 lingura esenta de vanilie
- 2 pliculete gelatina


Cu o seara inainte am pregatit jeleurile. In doua farfurii mari si adanci am pus cate doua pliculete de ceai (intr-o farfurie ceai de menta si in cealalta ceai de fructe de padure), 1 lingura indulcitor pudra (Clio) si 300 ml apa fierbinte. Am lasat ceaiul sa infuzeze 10 minute. Intre timp am pus la hidratat cele doua pliculete de gelatina in 100 ml apa rece. Dupa 10 minute am topit gelatina la bain-marie, am scos pliculetele din farfurii si am impartit gelatina topita in cele doua ceaiuri. Am amestecat bine, apoi am lasat farfuriile la rece peste noapte.
In loc de ceai puteti folosi suc fara zahar.


A doua zi am pregatit blatul si crema, apoi am montat tortul.
Pentru blat am amestecat toate ingredientele necesare intr-un castron.


Compozitia am turnat-o intr-o forma rotunda de tort cu diametrul de 20 cm, captusita pe fund cu hartie de copt.



Pentru ca nu am folosi gluten, blatul meu nu a crescut aproape deloc, totusi s-a putut taia destul de usor dupa racire in doua foi. Data viitoare insa ori voi face alt blat de cacao, ori voi cumpara gluten.



Jeleul din farfurii l-am taiat in cuburi si am pregatit crema.
Cele doua pliculete de gelatina le-am hidratat 10 minute in laptele rece, apoi am topit gelatina la bain-marie. Restul ingredientelor necesare pentru crema le-am mixat bine intr-un castron. La sfarsit am adaugat gelatina topita si am amestecat bine.
Atentie! Trebuie lucrat repede, pentru ca altfel crema incepe sa se inchege si nu se va mai putea aseza frumos pe tort!


In tava in care am copt blatul am pus folie alimentara si am asezat prima foaie de blat. Peste ea am imprastiat cuburi de jeleu colorat.




Deasupra jeleurilor am turnat cu grija jumatate din crema, astfel incat sa nu ramana locuri goale.


Am asezat al doilea blat, l-am uns cu putin crema, am imprastiat deasupra cuburi de jeleu colorat, apoi am acoperit totul cu restul de crema.



Deasupra am pus resturile de jeleu, maruntite cu furculita.
Am bagat tortul la frigider pentru cateva ore, apoi l-am scos pe un platou si am indepartat folia cu grija.


Dupa cum spuneam si mai sus, este un tort foarte frumos ♥♥♥



Ia priviti ce sectiune frumoasa ♥♥♥




Sa ne fie de bine!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana