vineri, 30 ianuarie 2015

Fajitas - dukan style


Fajitas am tot vazut pe blogurile culinare si mereu imi propuneam sa incerc si eu. Mereu insa ma apucam de altceva si amanam pentru alta data mancarea asta. Ei bine, intr-o zi am vazut la Maria Martinez varianta dukan si atunci am hotarat ca a venit momentul sa fac si eu, mai ales ca aveam deja o reteta minunata pentru foile de clatita - Tortulet de clatite cu crema de cocos - dukan style
Este o mancare satioasa si poate inlocui cu succes clasicul gratar la o masa in familie.

Reteta de fata este conforma cu dieta Dukan - zile PL, incepand cu faza de croaziera.

***Clatite (12 bucati, 24 cm diametru):
- 6 oua marisoare
- 6 linguri tarate ovaz
- 3 linguri tarate psyllium
- 3 linguri amidon de porumb
- 600 ml lapte 1.5% grasime
- 1 lingurita praf de copt
- 1 lingura ulei de masline - pentru uns tigaia
***Umplutura:
- 3 bucati piept de pui fara piele si os (ale mele au fost mai micute)
- 1 ardei gras rosu
- 2 ardei grasi verzi
- 1 ceapa mare galbena (eu am folosit 1/2 dintr-o ceapa foarte mare)
- 1 ceapa mica rosie
- 1/2 lamaie mica
- 2 linguri ulei de masline
- 1 lingurita sare
- 1/2 lingurita piper negru macinat
- 1 lingurita boia dulce
- 1 lingurita praf de chimen
***Sos:
- 250g crema de branza 0.2% grasime
- 100 ml kefir sau iaurt 1.5% grasime
- 1 ceapa rosie medie
- 1 lingura otet (eu am folosit otet de la tarhonul conservat in otet)
- sare si piper macinat

Prima data am pregatit sosul: intr-un castronel am amestecat bine crema de branza cu kefirul, ceapa rosie taiata marunt si otetul. Am potrivit gustul cu sare si piper negru macinat.


Am bagat sosul la frigider, unde a stat pana in momentul servirii.


Pentru clatite am amestecat bine cu un tel ouale, taratele, amidonul, praful de copt si laptele. Am lasat compozitia sa se odihneasca 15 minute, dand astfel timp taratelor sa se hidrateze si sa-si mareasca volumul, ingrosand compozitia.
Uleiul l-am pus intr-o farfurioara si am pregatit o pensula de silicon pentru a unge tigaia. 
Am incins la foc moderat o tigaie antiaderenta cu diametrul de 24 cm, am uns-o cu putin ulei de masline cu ajutorul pensulei, apoi am turnat un polonic de compozitie, doar cat sa se acopere bine fundul tigaii.
Dupa aproximativ un minut, cu ajutorul unei palete de silicon am intors clatita pe partea cealalta. Am mai lasat-o aproape un minut, apoi am rasturnat clatita pe o farfurie.
Tigaia trebuie unsa inainte de fiecare clatita!
Clatitele sunt gata foarte repede, deci nu plecati de langa tigaie si pastrati focul mediu!
Modul de lucru in imagini il gasiti la reteta Tortulet de clatite cu crema de cocos - dukan style



Pentru umplutura am taiat pieptul de pui in fasii lungi. Ceapa am taiat-o solzisori, iar ardeiul gras l-am taiat fasii lungi.


Intr-un castron mare am pus fasiile de carne, fasiile de ardei gras, ceapa taiata solzisori, uleiul de masline, zeama de lamaie si condimentele, apoi am amestecat usor, astfel incat toate fasiile sa fie unse cu condimente si ulei.



Intr-o tigaie antiaderenta am calit acest amestec fara sa adaug ulei sau apa. Nu se pune tot amestecul in tigaie, ci se pune doar atat cat sa acopere fundul tigaii, deci vom gati umplutura in mai multe transe.


Focul se pastreaza mic.
Cand carnea prinde culoare si legumele sunt usor moi, scoatem totul intr-un castron si punem in tigae urmatoarea transa de umplutura.


Dupa ce toata umplutura a fost gatita, am pus totul inapoi in tigaie si am amestecat usor. Am oprit focul si am chemat lumea la masa.


Am pus pe masa teancul de clatite, castronul cu sos si tigaia cu carnita si legume.


Fiecare si-a facut apoi singur fajita, cu cata umplutura si cat sos a vrut.



A fost foarte bun pranzul asta ♥♥♥ Sigur fom mai face fajitas in viitorul apropiat!


Sa ne fie de bine!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana