luni, 15 decembrie 2014

Prajitura Sah - dukan style


Aceasta prajitura este raspunsul la o provocare lansata de Mara Vlad pe un grup Dukan de pe facebook. Desi la prima vedere pare putin complicat, va asigur ca prajitura se prepara foarte usor.
Reteta initiala continea si amidon, dar eu am ales sa-l inlocuiesc cu faina de konjac, un minunat inlocuitor care este permis nelimitat in dieta Dukan inca din faza de atac.

Pe site-ul adiograsime.ro sunt reduceri frumusele in luna decembrie la produsele conforme cu dieta Dukan, deci profitati de ocazie si cumparati produse bune si conforme: eritritol, esente, lapte praf cu 0.1% grasime, faina de konjac, sare de himalaya, paste konjac.
Reteta de fata este conforma cu dieta Dukan - zile PP, incepand cu faza de croaziera.

Ingrediente:
***Blat:
- 6 oua
- 6 linguri tarate ovaz
- 3 lingurite rase faina de konjac
- 4 linguri indulcitor pudra
- 1 lingura cacao
- 1 plic praf de copt
- 1 lingurita esenta de nuci
***Crema:
- 800 ml lapte 1.5% grasime
- 2 lingurite rase faina de konjac
- 150g branza de vaci 0.5% grasime
- 6 linguri indulcitor pudra
- 2 lingurite esenta de ciocolata
***Glazura:
- 3 linguri lapte praf 0.1% grasime
- 2 linguri indulcitor pudra
- 1 lingurita cacao
- putina apa fierbinte
***Insiropat:
- cola zero


Am separat albusurile de galbenusuri in doua castroane.
Galbenusurile le-am amestecat cu taratele de ovaz, faina de konjac, praful de copt, indulcitorul si esenta de nuci. Albusurile le-am batut spuma tare cu un praf de sare.


Faina de konjac absoarbe repede lichidul, deci pentru a putea mixa cu usurinta spuma de albusuri cu compozitia cu tarate si faina de konjac, am amestecat prima data 3 linguri se spuma de albus in compozitia cealalta, apoi am turnat-o peste spuma de albusuri ramasa si am amestecat usor cu un tel pana cand amestecaul a fost omogen.



Jumatate din acest amestec l-am turnat intr-o tava de chec, iar in restul de compozitie am amestecat usor cacao.


Compozitia cu cacao am turnat-o intr-o alta tava de chec.


Am bagat tavile la cuptor, la foc mediu spre mic, pe raftul de sus, pentru 35 minute.
Pana cand s-au copt checurile, am pregatit crema.
Am pus laptele la fiert, iar intr-un castronel am amestecat indulcitorul cu 100 ml lapte rece, esenta de ciocolata si  faina de konjac.


Cand laptele a inceput sa fiarba, am turnat in el amestecul cu faina de konjac si am tinut pe foc mic, amestecand mereu cu un tel, pana cand compozitia s-a ingrosat ca o budinca.


Am scos checurile din cuptor, le-am lasat sa se racoreasca vreo 15 minute, apoi le-am taiat prima data in doua foi si apoi fiecare foaie in 3 fasii.



Budinca racorita am amestecat-o cu branza de vaci.


Intr-o tava de chec, captusita cu folie de plastic, am inceput constructia:



Fiecare strat de blat l-am isiropat cu cateva linguri de suc. Trebuie putina atentie la asezarea fasiilor, astfel ca daca primul strat este format din doua fasii negre si una alba, urmatorul strat va fii format din doua fasii albe si una neagra. La final va rezulta o prajitura inalta, cu patru straturi de blat si trei straturi de crema.
Ultimul strat este de blat!
Am acoperit prajitura cu folie si am bagat tava la frigider pana a doua zi.


A doua zi am scos cu grija prajitura pe un platou si am indepartat folia. Am preparat glazura si am turnat-o deasupra prajiturii.


La taiere se va observa in sectiune de unde ii vine denumirea de prajitura "Sah":




A fost foarte buna langa cafeaua de dimineata ♥♥♥


Un singur inconvenient are prajitura asta: daca nu este feliata in scurta vreme, are tendinta sa se prabuseasca! Ar trebui pastrata in tava de chec pentru a evita acest lucru. La noi insa s-a mancat oricum si tare ne-a mai placut ♥♥♥
Sa ne fie de bine!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana