miercuri, 5 noiembrie 2014

Castraveti cu otet si indulcitor - pentru iarna


Da, stiu, voi ati terminat deja de pus conservele pentru iarna. Si eu am terminat, dar reteta asta a ramas nepostata pe blog si era musai sa defilez cu ea pentru aducere aminte, ca doar si la anu' pun castraveti pentru iarna.
Ce este diferit fata de alti castraveti pusi de mine pana acum? De data asta am conservat castravetii cu otet si indulcitor. Stiu ca multa lume crede ca indulcitorul scade sansele de pastrare mult timp al conservelor, dar eu va promit ca se tin foarte bine si nimeni nu-si va da seama ca ati folosit indulcitor. Chiar in seara asta am desfacut un borcan de castraveti si tare mi-au placut ♥♥♥ S-au pastrat fermi si sunt deliciosi ♥♥♥


Ingrediente:
- castraveti proaspeti, mici
- boabe de mustar
- radacina de hrean taiata in fasii
- crengute de cimbru uscat
- otet
- indulcitor pudra (eu am folosit Clio)
- sare


Castraveciorii i-am pus intr-un lighean mare si am turnat multa apa rece peste ei. I-am lasat in apa vreo 3 ore. In acest timp castavetii se hidrateaza bine, devin maleabili si nu vor mai absorbi asa multa compozitie din borcan, ramanand cu capetele descoperite de lichid.
Am pregatit borcane curate. In fiecare borcan am pus o crenguta mica de cimbru uscat, apoi am asezat castraveciori, cat ma strans lipiti unul de altul. Printre castraveciori am indesat fasii de hrean. La urma am pus in fiecare borcan o lingura de boabe de mustar si o crenguta de cimbru.




Castravetii mai marisori i-am taiat felii grosute si apoi i-am bagat in borcane.


Intr-o cratita am pus apa, avand grija sa o masor cu un pahar gradat. Pentru fiecare litru de apa am adaugat in oala 150 ml otet, 2 linguri indulcitor si o lingura rasa de sare mare. Am pus la fiert aceasta compozitie si am lasat-o sa fiarba 10 minute dupa ce a inceput sa clocoteasca.
Borcanele le-am pus pe rand pe o tava de metal si am turnat in ele zeama fierbinte. Imediat ce umpleam un borcan, ii puneam capacul si infiletam strans.
Borcanele fierbinti le-am pus intr-o patura groasa si le-am acoperit bine.


Le-am tinut asa infofolite 24 ore, apoi le-am scos din patura si le-am asezat in camara,
Productia la hectar:


Foarte buni!!! ♥♥♥

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana