joi, 28 august 2014

Paste cu vinete si ton


Pentru provocarea Mystery box challenge din luna august, Gina - Pofta buna a propus urmatoarele ingrediente: dovlecei, vinete, fructe de mare/sau peste, rosii, busuioc, menta, pesmet, usturoi, migdale, iar ingredientul vedeta PASTE ( de orice fel). Desi initial mi-au venit in minte o gramada de combinatii, am inceput sa le elimin rand pe rand pentru ca la una trebuia ou, la alta trebuia ceapa, la alta trebuia branza...
Recunosc ca am fost foarte tentata sa renunt la provocare luna aceasta, pentru ca pur si simplu nu am avut inspiratie, dar cand am vazut la mama vanata abia culeasa din curte m-am hotarat sa ma arunc cu capul inainte si sa sper la bine.

In jurul vinetei am alaturat la ceas de seara o parte din ingredientele propuse si m-am pus pe gatit, ajutata de junioara.
- Mami, dar iese buna mancarea asta?
- O sa vedem noi.
- Si daca nu ne place?
- O aruncam.
- Atunci de ce o faci, daca nu esti sigura ca iese buna?
- Pentru ca am fost provocata.
- Si castigi ceva?
- Nu.
- Si tot vrei sa o faci?
- Da, trebuie sa o fac.
- Lasa mami, ca poate ne place si nu o arunci.


Ingrediente:
- 200g paste - eu am folosit melcisori
- 1 vanata
- 1 conserva ton in suc propriu
- 2 rosii
- 2 catei usturoi
- cateva frunzulite de busuioc - eu am avut congelat
- 3 linguri sos de soia
- 2 linguri ulei de masline


Pastele le-am fiert conform instructiunilor de pe punga, in apa multa cu o lingurita de sare.
Ustoroiul curatat si busuiocul le-am taiat marunt, iar vanata si rosiile le-am transformat in bastonase cu ajutorul razuitoarei.


Intr-o tigaie antiaderenta am calit in ulei de masline usturoiul si busuiocul, doar un minut, cat sa-si elibereze aromele.


Am stins cu sosul de soia si am adaugat in tigaie bastonasele de vanata. La foc mic am calit vanata cateva minute, pana cand s-a inmuiat.


La urma am adaugat tonul, cu tot cu zeama din conserva, si rosiile. Le-am mai lasat pe foc 5-6 minute, apoi am oprit focul.


Am adaugat in tigaie melcisorii fierti si scursi bine de apa si am amestecat usor.



Spre surprinderea noastra, ne-a placut mult mancarea, asa ca a ajuns in farfurii si fotografiata, nu la gunoi. In plus, am folosit la prepararea ei 6 din cele 10 ingrediente propuse.

- Vezi mami ca ne place?
- Da, am avut noroc.
- Te-am ajutat eu si a iesit buna. E frumos sa gatesti!
- Da, este foarte frumos!





Sa ne fie de bine!

P.S. De dimineata mancarea mi s-a parut mai buna rece decat calda, deci lasati-o sa se raceasca bine inainte de a o servi mesenilor.

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana