marți, 29 iulie 2014

Rulada cu mere


Da, stiu, iar am lasat provocarile pe ultima suta de metri. Sa mai zic ca timpul meu liber este limitat si ca imi gasesc tot felul de scuze pentru a amana proiectele pentru blog? Nu mai zic. Mai bine sa postez repede retetele si ma incadrez, chiar daca la limita, in paradele lunii iulie. Ziua de azi este dedicata provocarii secrete, gazduita luna asta de Geta - Pansy's recipes.
Azi este ziua mea si pentru ca am vrut sa-mi servesc colegii cu ceva bun, am ales de pe blogul Adelei - Ceva bun ceva dulce, reteta de rulada cu mere. A fost o alegere inspirata si rulada a fost foarte laudata si mancata toata.

Inainte sa trec la reteta, vreau sa precizez ceva: eu am folosit pentru blat 5 oua pentru ca 4 oua mi s-au parut prea putine pentru tava mare de aragaz (30 X 35 cm), dar blatul a iesit prea gros si astfel s-a crapat cand l-am rulat. Va sfatuiesc sa faceti blatul din 4 oua, cu modificarile de rigoare.

Ingrediente:
***Umplutura:
- 4 mere mari
- 2 linguri zahar
- 1 lingurita scortisoara pudra
***Blat:
- 5 oua
- 5 linguri zahar
- 5 linguri faina
- 1/2 lingurita praf de copt
- un praf sare (cat iei in trei degete)
***Decor:
- 1 lingura zahar pudra


Merele curatate de coaja le-am razuit si le-am amestecat cu zaharul si scortisoara pudra. Le-am lasat deoparte pana cand am terminat compozitia pentru blat.


Albusurile le-am batut spuma tare cu un praf de sare. Am adaugat zaharul si am mai mixat la viteza maxima 3 minute.


Am adaugat galbenusurile, unul cate unul, continuand mixarea la viteza maxima.


Faina am amestecat-o bine cu praful de copt, apoi am incorporat-o cu miscari usoare, cu ajutorul unui tel in forma de para, in spuma de oua.



Am captusit tava de la aragaz cu hartie de copt si am intins merele rase pe tot fundul tavii. Deasupra merelor am nivelat compozitia pentru blat.



Am bagat tava in cuptor, la foc mediu, pe raftul de sus, pentru 40 minute. Cand blatul prinde culoare aurie, este gata.


Am rasturnat tava pe un prosop de bucatarie udat si stors bine si am indepartat hartia de copt.


Am rulat incet, ajutandu-ma de prosopul umed.
Dupa cum precizam mai sus, blatul meu a fost prea gros si nu am putut evita craparea lui pe laterala.



Am transferat rulada pe o tava si am pudrat-o cu zahar pudra. Am lasat-o sa-si traga sufletul peste noapte si abia a doua zi am taiat-o.



Si cam asa a aratat gata taiata si pregatita pentru servit.


Feliile au iesit mari din cauza blatului gros, dar rulada a fost de o pufosenie greu de descris.♥♥♥


La multi ani mie si multumesc tuturor pentru urari si ganduri bune!
Sa ne fie de bine!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana