luni, 9 iunie 2014

Prajitura dukan cu budinca si rabarbar


O sa zica lumea ca am inebunit cu rabarbarul asta si ca deja exagerez, dar ce sa fac daca ne place asa de mult?
Prajitura asta a iesit fenomenal de buna si cu ocazia asta am descoperit ca budinca cu rabarbar este minunata! ♥ Nu ma crezi? Incearca si-o sa-mi dai dreptate!
Reteta de fata este conforma cu dieta Dukan - zile PL.

Ingrediente:
***Blat:
- 4 oua
- 6 linguri tarate fine de ovaz (Pirifan)
- 3 linguri tarate fine de grau (Sanovita)
- 3 linguri lapte praf 1% grasime
- 3 linguri indulcitor pudra (Clio)
- 1 lingurita cacao degresata
- 150 ml zeama fierbinte de la fiertul tijelor de rabarbar
- 1 lingura esenta de cocos
- 1 plic praf de copt
***Crema:
- 500 ml lapte 1.5% grasime
- 1 plic budinca de vanilie (Dr. Oetker)
- 4 linguri indulcitor praf (Clio)
- 6 tije mari si grosute de rabarbar
***Sirop:
- suc cu aroma de portocale, fara zahar
***Glazura:
- 250g branza de vaci 0.2% grasime
- 3 linguri indulcitor pudra (Clio)
- 1 lingura esenta de cocos

Tijele de rabarbar le-am spalat, le-am curatat de coaja, le-am taiat cuburi si le-am pus la fiert in apa cat sa le acopere de doua degete. Dupa ce s-au fiert, le-am scurs bine de zeama, avand grija sa pastrez zeama intr-un alt vas.
Intr-un castron am amestecat bine taratele de grau, taratele de ovaz, laptele praf, cacao, indulcitorul si 150ml de zeama fierbinte de la fiertura de rabarbar. Am lasat sa se raceasca 20 minute.


Albusurile le-am batut spuma tare cu un praf de sare.
In compozitia cu tarate am amestecat galbenusurile, praful de copt si esenta de cocos.
Cele doua compozitii le-am amestecat usor, iar amestecul rezultat l-am turnat intr-o tava rotunda (diametrul 24 cm), captusita pe fund cu hartie de copt.


Am bagat tava in cuptor, pe raftul din mijloc, la foc mediu, pentru 35 minute.


Am scos blatul din tava si am captusit tava cu folie alimentara.
Am inlaturat hartia de copt de pe fundul blatului si, asa fierbinte, l-am taiat in doua foi.


Am pregatit budinca dupa indicatiile de pe plic si dupa ce a fost gata a amestecat-o cu rabarbarul fiert si scurs bine de zeama.



In tava captusita cu folie alimentara am asezat o foaie de blat, am insiropat-o cu suc cu aroma de portocale (fara zahar!), peste ea am turnat budinca fierbinte, iar peste budinca am asezat a doua foaie de blat.



Am insiropat si a doua foaie de blat cu suc.


Am lasat prajitura sa se raceasca, apoi am bagat-o la frigider pentru cateva ore.
Dupa aceasta perioada de odihna la rece, am scos prajitura pe un platou, am inlaturat folia alimentara si am intins pe suprafata prajiturii crema de branza mixata cateva minute cu indulcitorul si esenta de cocos.



Se feliaza foarte frumos si usor, iar gustul este minunat ♥♥♥



A fost foarte buna! ♥
Sa ne fie de bine!

P.S. Initial planul era sa insiropez blatul cu zeama in care a fiert rabarbarul, dar din greseala sotul meu a aruncat zeama, prin urmare am insiropat blatul cu suc fara zahar.

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana