luni, 25 noiembrie 2013

Ciorba de burta


Suntem in ultima saptamana de noiembrie si a venit momentul sa postez reteta cu care particip la Provocarea Secreta initiata de Ama. Luna aceasta mi-a fost repartizat spre rasfoire blogul Delicatesa - un blog foarte bogat in retete minunate, foarte frumos structurat si foarte vizitat de cititori. Repartizarile au fost facute de Ioana - Pasiune si culoare.
Am ales sa incerc reteta de ciorba de burta pentru ca o aveam in gand de ceva vreme. A iesit foarte buna, chiar daca nu se numara printre preferatele mele.
Reteta de fata este conforma cu dieta Dukan - zile PL.

Ingrediente pentru o oala de 6 litri:
- 1.8 kg burta de vita prefiarta
- 2 kg oase de vita (eu am avut 1kg oase de vita si 1kg oase de porc)
- 3 morcovi mari sau 6 morcovi mai mici
- 1 radacina medie de telina
- 1/2 ardei gras rosu sau gogosar murat
- 3 galbenusuri
- 200 ml lapte 1.5% grasime
- 1 capatana usturoi
- 250g iaurt degresat sau crema de branza 0.2%
- sare


Prima data am pus oasele la fiert in apa rece, la foc mic. Am spumuit ori de cate ori a fost nevoie.
Le-am fiert aproximativ 3 ore.


Oasele fierte le-am scos din oala si am adaugat in zeama morcovii intregi, telina taiata in 4 si burta de vita.


Dupa ce legumele au fost fierte le-am scos din ciorba.


Am adaugat in oala ardeiul rosu taiat fideluta si am potrivit gustul de sare. Dupa cateva minute am oprit focul si am lasat ciorba sa se racoreasca 15-20 minute.


Intr-un castron incapator am mixat bine galbenusurile cu laptele si trei catei de usturoi pisati. Din zeama din oala am adaugat peste mixul de lapte si galbenusuri, pana a ajuns la aceeasi temperatura cu zeama din oala. Am turnat totul inapoi in oala cu ciorba si am amestecat bine.


Intr-un castronel am mixat iaurtul cu putina sare si restul de usturoi pisat si astfel am obtinut mujdei.
Ciorba am servit-o imediat, urmand ca fiecare mesean sa-si adauge in farfurie mujdei dupa cat de iute ii place ciorba.


Cei care nu tin dieta, pot adauga in ciorba smantana si astfel devine mai cremoasa. Va asigur ca si fara smantana a fost foarte buna!
Sa ne fie de bine!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana