marți, 5 martie 2013

Orez cu ou si legume


Mancarea asta cu iz asiatic este foarte usor de facut. Singura chestie care trebuie tinuta minte este ca orezul trebuie fiert cu ceva timp inainte de a fi folosit, pentru ca se foloseste bine racit.
De fapt este numai o garnitura, dar poate fi si mancat ca atare daca nu mai considerati ca trebuie adaugat ceva langa. Noi am servit acest orez langa pachetele umplute cu carne si tare bun a fost.

Ingrediente:
- 1 cana orez cu bobul lung
- 2 morcovi potriviti ca marime
- un pumn de legume verzi (mazare, fasole pastai, ardei gras) - optional
- 3 oua
- 6 linguri ulei
- sare si piper macinat

*** Orezul si apa le-am masurat cu aceeasi cana!
Intr-o olicica am pus 3 cani apa la fiert, fara alte adaosuri. Cand apa a inceput sa fiarba am adaugat orezul, am amestecat un pic, apoi l-am lasat sa fiarba fara sa mai amestec in el. Focul l-am pastrat micut.


Cand orezul a absorbit toata apa, am oprit focul si l-am lasat sa se raceasca bine, fara sa amestec in el.


De ce insist sa nu fie amestecat orezul? Pentru ca se va afana mai usor cu o furculita cand este rece si boabele nu se vor lipi unul de altul formand cocoloase.
Dupa ce orezul s-a racit de tot, cu o furculita amestecam usor in el pentru a-l afana.
Intr-o tigaie cu peretii inalti am calit morcovul dat pe razatoarea cu ochiuri mari si legumele verzi. Le-am condimentat cu sare si piper si le-am lasat pe foc pana s-au inmuiat.


La urma am adaugat ouale peste legume, fara sa le bat in prealabil.


In momentul in care ouale s-au coagulat, am dat focul mic si am adaugat in tigaie orezul afanat.


Am amestecat bine si am lasat pe foc cateva minute, cat sa se imprieteneasca toate.


Am servit imediat, alaturi de pachetele cu carne.



Sa ne fie de bine!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana