marți, 5 februarie 2013

Tocanita de ceapa cu pipote si inimi de pui


Se pare ca in ultima vreme pregatesc retete simple, vechi, care-mi ofera amintiri placute despre bunici si vacante. Si reteta de fata se incadreaza in categoria comfort food, iar faptul ca o prepar din an in paste nu are nici o scuza.
In dorinta de a incerca tot felul de retete si tot felul de condimente uitam de mancarea gustoasa cu care am crescut noi mari. E buna o aducere aminte, nu?

Ingrediente:
- 1kg ceapa
- 1 morcov mare
- 1kg pipote si inimi de pui
- 2 linguri pasta de tomate
- 50ml ulei
- sare si piper macinat

Am spalat bine pipotele si inimioarele de pui si le-am pus la fiert, la foc mic, in apa rece cu o lingurita de sare. L-am spumuit de cate ori a fost nevoie si le-am lasat sa fiarba o jumatate de ora.


Intre timp am tocat ceapa si morcovul cu ajutorul razatorii minunate. In cateva minute am fost gata si n-am varsat nici o lacrima macar!



Uleiul l-am infierbantat intr-o cratita incapatoare si am calit in el ceapa si morcovul.


Cand ceapa a devenit sticloasa, am stins cu un polinic de zeama fierbinte, luata din cratita in care au fiert pipotele. Am adaugat pipotele si inimioarele fierte.Peste ele am turnat zeama din oala in care au fiert, cat sa le acopere bine.



Am adaugat si pasta de tomate, am potrivit gustul cu sare si piper macinat si am lasat mancarea sa dea un clocot. Intre timp am aprins focul la cuptor si dupa ce mancarea a inceput sa clocoteasca, am bagat cratita in cuptorul fierbinte.


Cratita a stat in cuptor aproximativ 30-40 minute, la foc molcom, pana cand zeama a scazut un pic, iar ingredientele au apucat sa se imprieteneasca.
Mancarea am servit-o fierbinte, alaturi de mamaliguta si muraturi asortate.


Sa ne fie de bine!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana