joi, 10 ianuarie 2013

Tort "Floare alba"


Acest tort l-am facut pentru surorile mele mai mici, Raluca si Nicoleta, care au implinit 25 ani.
Ziua lor a fost pe 13 noiembrie, dar abia acum am reusit sa descarc pozele din aparatul de fotografiat.
La multi ani dragele mele! Sa fiti iubite, sanatoase, vesele si sa aveti parte de un an mai bun si mai bogat! Va iubim mult de tot!
Si daca anul trecut Raluca a fost acasa iar Nicoleta era plecata in Grecia, anul acesta Nicoleta a fost acasa si Raluca a fost plecata in Germania. Prin intermediul internetului a participat si Raluca la ziua ei de nastere si tare emotionanta a fost si aniversarea asta.
Nicoleta a fost foarte surprinsa de tortul primit in dar de la mine, mai ales dupa ce l-am taiat. De ce? Pentru ca blatul a fost albastru smiley1084.gif.


Ingrediente:
*** Blat:
- 7 oua
- 7 linguri zahar
- 7 linguri faina
- 1 sticluta colorant alimentar albastru
- 1/2 fiola esenta de vanilie
*** Crema:
- 250g unt
- 4 linguri faina
- 4 linguri zahar
- 1 litru lapte
- 1 fiola esenta de vanilie
*** Decor:
- 300ml frisca lichida
- cateva bombonele argintii de zahar

Albusurile le-am batut spuma tare cu 4 linguri de zahar si cu colorantul alimentar.
Galbenusurile le-am frecat cu restul de zahar si cu esenta de vanilie pana cand au devenit cremoase si si-au schimbat culoarea.
Am incorporat in spuma de albusuri galbenusurile si faina (lingura cu lingura), cu ajutorul unui tel si cu miscari usoare, doar de jos in sus. Compozitia rezultata am turnat-o intr-o forma de tort cu diametrul de 24 cm, captusita pe fund cu hartie de copt.



Tava am bagat-o la cuptor, pe raftul din mijloc, la foc moderat, pentru 45 min.
Blatul il fac mereu cu o seara inainte de ziua in care trebuie sa fie gata pentru ca are timp sa se raceasca bine si se taie mai usor. Il las sa stea in tava in care l-am copt si nu umblu deloc la el pana a doua zi.
A doua zi  dimineata am facut crema de vanilie.
Intr-o craticioara am topit untul si am calit in el faina 1 minut. Am turnat incet laptele, in care am topit anterior zaharul si am amestecat mereu cu telul pentru a preveni formarea de cocoloase. Am adaugat si esenta de vanilie si am lasat pe foc pana cand compozitia a avut consistenta unei budinci.
Pentru ca blatul a fost inalt, l-am putut taia in 5 foi. Crema am folosit-o fierbinte.
Tava in care am copt blatul am captusit-o cu folie alimentara si in ea am cladit tortul: foaie > crema > foaie > crema > foaie > crema > foaie > crema > foaie. Nu am insiropat foile pentru ca le-am taiat subtirele si crema a fost suficient pentru a le inmuia.


Am bagat tava la frigider pentru 3 ore, suficient pentru a da ragaz cremei sa se intareasca.
Dupa acest ragaz la rece am pus deasupra tavii platoul pe care urma sa stea tortul si am rasturnat tava. Astfel folia a fost foarte usor de indepartat si tortul a ramas intreg.
Am uns toata suprafata tortului cu un strat subtire de frisca, apoi am inceput sa-l ornez.
Inspiratie pentru acest tort am gasit aici:








Lumanarile au aratat foarte dragut pe tort.



Nicoleta:


Tortul taiat:



Si o feliuta pentru cine doreste:


A fost foarte bun si mi-a facut mare placere sa fac acest tort.
La multi ani inca o data fetelor!!! smiley5416.gif

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana