marți, 25 octombrie 2011

Vita cu cartofi si galbiori


Nu stiu daca ma crede cineva, insa este prima oara cand mananc galbiori. I-am vazut de foarte multe ori de-a lungul timpului in piete sau la margine de drum, insa niciodata nu m-au ademenit atat de tare incat sa cumpar. Voi fi sincera pana la capat si voi recunoaste ca nu prea imi inspirau incredere.
Intr-o seara, fiind la cumparaturi cu sotul meu intr-un supermarket, am vazut la raionul de legume, in cosulete simpatice de lemn, acesti galbiori dragalasi. Am luat un cosulet in mana si ma tot uitam la ciupercute, intorcand cosuletul pe toate partile. Dupa cateva minute insa, l-am pus inapoi pe raft. Sotul meu m-a vazut si a inceput sa rada. A luat cosuletul cu galbiori si l-a pus in cosul nostru de cumparaturi, spunandu-mi : " Ce te tot codesti atata? Hai sa incercam!". 
Pana aici toate bune. La raionul de reviste si ziare am vazut revista Bucataria pentru toti. Ce credeti ca avea pe coperta? Ei bine, o prea-frumoasa mancare ce continea galbiori. Era clar ca soarta hotarase deja meniul pentru ziua urmatoare :)
A doua zi am adunat ingredientele necesare, exact cum scria in revista:
- 500g carne de vita
- 500g cartofi
- 500g galbiori
- 4 linguri de ulei
- 2 catei de usturoi
- 1 legatura de patrunjel proaspat
- 100 ml vin alb
- 1 lingura de miere
- 1 lamaie
- sare si piper

Cartofii i-am spalat bine si i-am pus la fiert, cu tot cu coaja, in apa cu sare.
Carnea am taiat-o in feliute, iar galbiorii i-am spalat si i-am lasat sa se scurga bine de apa intr-o strecuratoare.


Cartofii fierti i-am curatat de coaja, i-am lasat sa se raceasca si apoi i-am taiat in sferturi. Usturoiul l-am curatat de coaja si l-am taiat in feliute subtiri.
Am pus uleiul la incins si am prajit in el feliutele de usturoi pana si-au schimbat un pic culoarea. 


Am scos usturoiul si am prajit in uleiul aromat feliutele de carne, la foc iute, avand grija sa le intorc pe toate partile.


 Cand carnea a fost gata, am scos-o intr-un castron si am prajit in acelasi ulei galbiorii.



Galbiorii si-au lasat multa zeama.


Cand galbiorii au fost gata, am adaugat carnea si cartofii.



Intr-un castronel am amestecat vinul cu mierea si o lingura de zeama de lamaie. Compozitia aceasta am turnat-o in wok, peste restul ingredientelor. Am astamparat focul, am acoperit wok-ul cu un capac si le-am lasat pe toate 10 minute sa se imprieteneasca.



La sfarsit am potrivit gustul mancarii cu sare si piper macinat si apoi am adaugat patrunjelul taiat marunt.


Mancarea am servit-o imediat, dar nu inainte de a-i face cateva poze.


Impresii? Mancarea a fost foooooooarte buna si in mod sigur si fara pareri de rau mi-am invins teama de galbiori. Prin urmare nu ma voi mai feri de ei pe viitor.
Sarut mana pentru masa!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana