miercuri, 2 februarie 2011

Kotosoupa


Urmatoarea reteta am preluat-o de pe site-ul elady.ro si ne-a placut foarte mult. Fiind ceva nou si nemaincercat de mine pana acum, am privit cu reticenta aceasta reteta, insa mi-am zis ca incercarea moarte n-are si am mai zis ca n-o fi foc daca fac supa asta de pui un pic mai altfel, ca doar grecii sunt renumiti pentru mancarurile lor si or fi stiind ei de ce fac supa asta asa si nu altfel. Mi-a placut, prin urmare o trec in lista "de refacut pe viitor".

Ingrediente:
- 1kg carne de pui  cu os (spate, aripi, piept)
- 1 morcov mijlociu
- 1 ceapa
- 1 telina mica
- 1 pastirnac nu prea mare
- jumatate de cana cu orez
- piper negru proaspat macinat
- sare
- patrunjel proaspat

Pentru avgolemono (asa se numeste compozitia cu care dregem supa asta) :
- 2 oua
- zeama de la o lamaie

Am pus carnea de pui la fiert in apa rece cu sare (la 2 litri de apa - o ligurita de sare) si am adunat spuma ce se forma, ori de cate ori a fost nevoie. Am curatat legumele de coaja, le-am spalat si le-am pus la fiert peste carne, dupa ce nu s-a mai format spuma. Atentie! Legumele se fierb intregi !
Cand carnea a fiert, am adaugat orezul si am mai lasat oala pe foc aproximativ 15 minute, pana cand orezul s-a facut si el. In acel moment am tras oala de pe foc si am scos din oala toate legumele si carnea cu os. Am curatat carnea de pe oase si am pus-o inapoi in oala, taiata in bucati potrivite.
Intr-un castron am batut ouale si le-am amestecat cu zeama de lamaie. Pentru a aduce compozitia asta la temperatura supei, evitand astfel "zdrentele", am turnat peste ea cateva polonice cu supa de pui. Am amestecat bine si am turnat totul in oala de supa. Am pus oala inapoi pe foc mic si am lasat vreo 5 minute, cat sa se imprietenesca toate. Atentie! Dupa ce ai adaugat in supa ouale cu zeama de lamaie, nu lasa supa sa fiarba pentru ca oul tinde sa se adune si in loc de o supa laptoasa, vei avea o supa cu aspect de "taiat".
Daca mai este nevoie, potriviti gustul cu sare.
Serveste supa fierbinte, presarata cu patrunjel verde tocat fin si asezonata cu piper proaspat macinat (pentru cine prefera).
Pofta buna!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana