miercuri, 3 noiembrie 2010

Gogosi delicioase si pufoase de post




Am hotarat sa impart cu voi reteta geniala a soacrei mele de gogosi delicioase si pufoase de post :) De cate ori venea la mine in vizita o rugam sa-mi faca aceste gogosi minunate. Pentru ca soacra mea vine foarte rar la noi, mai precis o data pe an, mi-am luat inima in dinti, mi-am suflecat manecile si m-am apucat de framantat coca ca doar pofta nu trece asa... de la sine :)
Din cantitatile de mai jos au rezultat 15 gogosi mari (diametrul aproximativ 10-12cm).
Ingrediente:
- 500g faina(cantitatea este aproximativa deoarece e posibil sa mai fie nevoie de 3-4 linguri faina in plus)
- 200 ml apa calda
- 12g drojdie proaspata (o jumatate de cubulet)
- 1 lingura zahar
- 1/2 lingurita sare
- 1 lingura margarina
- ulei pentru prajit

Intr-un castron incapator punem faina si formam in mijlocul ei o adancitura. In adancitura faramitam drojdia si o amestecam cu zaharul si cu 50ml apa calda (nu fierbinte!). Lasam maiaua sa creasca 10 minute.



Dupa ce maiaua a facut bule si timpul alocat cresterii a trecut, cu ajutorul unei furculite incorporam in maia faina, turnand din cand in cand si apa calda ramasa.


Cand coca incepe sa se formeze, adaugam sarea si margarina.


Framantam bine cu mana si incorporam toata faina din castron. Coca trebuie sa se dezlipeasca singura de pe maini si de pe peretii castronului, de aceea, daca mai credem de cuvinta si coca e prea moale, mai putem adauga cate un pic de faina pana obtinem rezultatul dorit. La sfarsit coca trebuie sa arate asa:


Acoperim castronul cu un servet curat si lasam coca la crescut 20 minute in loc caldut si fara curenti de aer rece. Nu se lasa mai mult la crescut, pentru ca aluatul se acreste - asa zice soacra mea si eu nu indraznesc sa zic altfel :)




Este momentul sa punem uleiul la incins intr-o tigaie adanca si incapatoare. Este foarte important ca uleiul sa fie bine incins inainte de a ne apuca de prajit gogosile. Focul se pastreaza moderat.
Ungem o tava cu ulei si ne ungem si palmele tot cu ulei. Rupem din aluat bucati de marimea unui ou mare si le dam forma de bile. Le punem toate pe tava unsa.


Luam cate o bucata de coca si o intindem cu mana usor, iar la mijloc ii facem o mica gaura. Aceasta gaura va impiedica formarea unei bule mari si goale in mijlocul gogosii. Gogosile le prajim in uleiul incins, avand grija sa le intoarcem si pe partea cealalta. Sunt gata cand au o culoare aurie.




Cand sunt gata le scoatem pe servetele pentru ca surplusul de ulei sa fie absorbit.
Se servesc fierbinti.
Simple, cu gem, cu toping de ciocolata sau de fructe de padure, cu zahar pudra, cu cascaval... Sunt minunate oricum :) Sunt moi, pufoase si geniale :)











Pentru variatie, puteti face gogosi umplute :) Intindeti bilele de coca si pe jumatate de gogoasa puneti umplutura (branza dulce cu stafide, mere razuite cu scortisoara, sunca si cascaval, telemea, varza calita, ceapa calita, carne tocata calita, marmelada, etc.), acoperiti cu cealalta jumatate de gogoasa si uniti bine marginile. Prajiti, scurgeti de ulei si serviti :)
Pofta buna!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana